2009-07-02 @ 22:35:04

Pojken med luftskorna

en liten bit av gårdagen
försvann inte med duschen
den sitter här och påminner mig
om en pojke på sköra vingar


en pojke vars värld var trasig
och söndertrampad
och nu är han sänd till en värld
av trasdockor nickandes
i hans riktning


han var rädd för det som väntade
för det som stormade i hans hjärta
då hans liv kom att betyda nåt
och folk kände hans närvaro


jag satt och tänkte på mitt nästa drag
när ett par skor av luft trampade på mig
och klev rakt in i mitt hjärta,
ramlade över mina känslor
och utan beredskap vällde det tårar
över hela mig


jag tog emot honom, matade honom med kärlek
men nu är han sänd till en värld
av trasdockor nickandes
i hans riktning
som kan göra honom illa

jag har klöst mig mentalt infekterad
klöst mig för att komma fram till den lilla pojken

men hamnar på noll
jag har utplånat mig själv, utplånat mitt liv

för pojken med luftskorna

men jag når inte fram

jag når inte fram


                      vänta älskling, jag kommer snart


...Lay a whisper...

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

Mailadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0